Twitter perkt reclame cryptomunten ook in

0
60

Twitter doet advertenties voor de lancering van nieuwe cryptomunten via zijn platform grotendeels in de ban.

Daarmee volgt het sociale netwerk het voorbeeld van Facebook en Google, die eerder al reclame voor zogeheten ICO’s aan banden legden.

Twitter wijst net als Facebook en Google op de risico’s rond beleggingen in cryptomunten. Daarnaast kunnen ICO’s misbruikt worden voor criminele activiteiten als witwassen. Toezichthouders roepen wereldwijd al langer op tot strenger beleid als het gaat om digitale munten.

De verdere inperking van reclames voor cryptomunten heeft zijn weerslag op de koers van de meeste munten. Zo zakte de bitcoin maandag opnieuw onder de 8000 dollar, bleek uit een overzicht van coinmarketcap.com.

DELEN
Vorig artikelBinance zoekt heil in Malta
Volgend artikelBlockchainplatform Chimaera zet in op gaming
Jasper Tak
Bitlite begonnen uit mijn fascinatie en enthousiasme over cryptocurrency. Ik denk dan ook echt dat het de toekomst is en dat we momenteel aan het begin van alles staan.